Η Ανάσταση του Χριστού αποτελεί το μεγαλύτερο γεγονός μέσα στην ιστορία του κόσμου. Η ημέρα του Αγίου Πάσχα, η «κλητή καί άγία ημέρα, η μία των Σαββάτων, η βασιλίς και κυρία», είναι «εορτών εορτή και πανήγυρις πανηγύρεων». Της εορτής αυτής προεόρτια είναι κυρίως η Μεγάλη Εβδομάδα και ιδιαίτερα η Μεγάλη Παρασκευή και το Μέγα Σάββατο και μεθεόρτια ολόκληρος η περίοδος μέχρι της Αναλήψεως και Ιδιαίτερα η Διακαινήσιμη Εβδομάδα.
Η Ακολουθία της Κυριακής του Πάσχα τελείται τα μεσάνυχτα, μετά το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, όταν επανέλθουν στον Ναόν Κλήρος και Λαός. Είναι η ωραιότερη Ακολουθία του χρόνου και την απολαμβάνουν όσοι συνηθίζουν να παραμένουν στους Ναούς μετά το «Χριστός Ανέστη». Στο τέλος τής Θείας Λειτουργίας αναγιγνώσκεται και ο θαυμάσιος Κατηχητικός Λόγος του Αγίου Χρυσοστόμου πού είναι προετοιμασία της Θείας Κοινωνίας. Πολλοί νηστεύουν για να κοινωνήσουν. Εκτός όμως από την νηστεία είναι απαραίτητη και η εξομολόγηση. Το Μυστήριον της Μετανοίας- Εξομολογήσεως θέλει τον χριστιανό καλά προετοιμασμένο πριν φθάσει στο Μυστήριο, μετανοημένο για τις αμαρτίες του και αποφασισμένο να αλλάξει τρόπο ζωής, τολμηρό και ελεύθερο για να πει στον πνευματικό του ΟΛΕΣ τις αμαρτίες του.
Όσοι τηρούν ακριβώς τις νη¬στείες του έτους, όπως τις καθορί¬ζει σήμερα η Εκκλησία δεν είναι απαραίτητο να κάνουν άλλη νηστεία πριν από την Θεία Μετάληψη, αλλά μπορούν, αν θέλουν, να κοινωνούν νηστεύοντας μόνον την παραμονή για καλύτερη δυνατή προετοιμασία. Όσοι δεν τηρούν τις νηστείες του έτους για οποιονδήποτε λόγο η τις τηρούν με διαφορετικό τυπικό από το της Εκκλησίας, να τον πνευματικό τους, ο όποιος θα τους καθορίζει τις ημέρες νηστείας πριν από την Θεία
Το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης». Στην Ακολουθία αυτή αναγιγνώσκεται το Ευαγγέλιο σε διάφορες γλώσσες. Έτσι υπερτονίζεται ο κοσμοϊστορικός και χαρακτήρας του γεγονότος της Αναστάσεως του Κυρίου μας.
Το Πάσχα των Χριστιανών είναι ημέρα εξόδου μας από την χώρα του θανάτου και από την τυραννία του διαβόλου και αποτινάξεως του ζυγού της αμαρτίας.
π. Γεώργιος Σ. Κουγιουμτζόγλου
Η Ακολουθία της Κυριακής του Πάσχα τελείται τα μεσάνυχτα, μετά το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, όταν επανέλθουν στον Ναόν Κλήρος και Λαός. Είναι η ωραιότερη Ακολουθία του χρόνου και την απολαμβάνουν όσοι συνηθίζουν να παραμένουν στους Ναούς μετά το «Χριστός Ανέστη». Στο τέλος τής Θείας Λειτουργίας αναγιγνώσκεται και ο θαυμάσιος Κατηχητικός Λόγος του Αγίου Χρυσοστόμου πού είναι προετοιμασία της Θείας Κοινωνίας. Πολλοί νηστεύουν για να κοινωνήσουν. Εκτός όμως από την νηστεία είναι απαραίτητη και η εξομολόγηση. Το Μυστήριον της Μετανοίας- Εξομολογήσεως θέλει τον χριστιανό καλά προετοιμασμένο πριν φθάσει στο Μυστήριο, μετανοημένο για τις αμαρτίες του και αποφασισμένο να αλλάξει τρόπο ζωής, τολμηρό και ελεύθερο για να πει στον πνευματικό του ΟΛΕΣ τις αμαρτίες του.
Όσοι τηρούν ακριβώς τις νη¬στείες του έτους, όπως τις καθορί¬ζει σήμερα η Εκκλησία δεν είναι απαραίτητο να κάνουν άλλη νηστεία πριν από την Θεία Μετάληψη, αλλά μπορούν, αν θέλουν, να κοινωνούν νηστεύοντας μόνον την παραμονή για καλύτερη δυνατή προετοιμασία. Όσοι δεν τηρούν τις νηστείες του έτους για οποιονδήποτε λόγο η τις τηρούν με διαφορετικό τυπικό από το της Εκκλησίας, να τον πνευματικό τους, ο όποιος θα τους καθορίζει τις ημέρες νηστείας πριν από την Θεία
Το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης». Στην Ακολουθία αυτή αναγιγνώσκεται το Ευαγγέλιο σε διάφορες γλώσσες. Έτσι υπερτονίζεται ο κοσμοϊστορικός και χαρακτήρας του γεγονότος της Αναστάσεως του Κυρίου μας.
Το Πάσχα των Χριστιανών είναι ημέρα εξόδου μας από την χώρα του θανάτου και από την τυραννία του διαβόλου και αποτινάξεως του ζυγού της αμαρτίας.
π. Γεώργιος Σ. Κουγιουμτζόγλου
No comments:
Post a Comment