Συχνά στις ευαγγελικές περικοπές, συναντούμε τους
Αποστόλους να επικαλούνται τη αυθεντικότητα της προσωπικής τους μαρτυρίας
προκειμένου να γίνουν πειστικοί […]
Άς δούμε λοιπόν ποια είναι ή έννοια του αυθεντικού
βιώματος στη ζωή του χριστιανού. Αυθεντικός είναι ό Πέτρος ακόμη και στις
πτώσεις του, γιατί είναι αυθόρμητος. Ζητά αποδείξεις και ό Κύριος τον καλεί να
βαδίσει επί των υδάτων. Ολιγοπιστεί και βυθίζεται . Αυθόρμητα ομολογεί ότι το
άγιο στόμα Του αναδίδει «ρήματα ζωής». Προτρέπει τον Κύριο να αποφύγει το Πάθος
και Εκείνος τον επιτιμά λέγοντας του πώς μέσα του ομιλεί ο σατανάς. Αποποιείται
με υπεροχικό αίσθημα την πλύση των ποδών του από τον Κύριο και στη συνέχεια
υποχωρεί με έναν ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο. Τολμά βίαια να κόψει το αυτί του
Μάλχου και δέχεται την επίπληξη του Κυρίου και τη θαυματουργική αποκατάσταση
του αυτιού. Αρνείται τον Κύριο λίγο προ του Πάθους και αμέσως μετανοεί. Ακούει
το μήνυμα της Αναστάσεως και το αμφισβητεί γι' αυτό και τρέχει στον τάφο να το
επιβεβαιώσει μόνος του. Πέφτει και σηκώνεται. 'Αμαρτάνει και μετανοεί. Δεν
παριστάνει είναι. Είναι ελεύθερος και όταν είναι ανθρώπινος. Σφάλλει και
διορθώνεται, δεν είναι αλάθητος. Είναι αληθινός.
Αυθεντικός δεν είναι αυτός που δεν κάνει λάθη, άλλα αυτός
που τα αντιλαμβάνεται, τα ομολογεί και μετανοεί. […]
Π. Νικολάου, Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής
«Άνθρωπος μεθόριος»
No comments:
Post a Comment