-Η μελαγχολία και
το πλάκωμα της ψυχής οφείλονται συνήθως σε τύψεις από ευαισθησία, και τότε ο
άνθρωπος χρειάζεται να εξομολογηθή, για να μπόρεση να βοηθηθή από τον
πνευματικό. Γιατί, αν
είναι ευαίσθητος, μπορεί το σφάλμα πού έκανε να είναι πολύ μικρό, αλλά ο εχθρός
διάβολος να το μεγαλοποιή να του το δείχνη με μικροσκόπιο, για να τον ρίξη στην
απελπισία και να τον άχρηστέψη. Μπορεί να του πει λ.χ. ότι τάχα στενοχώρησε
πολύ τούς άλλους, ότι τους δυσκόλεψε κ.λπ., και να τον κάνη να στενοχωριέται
πιο πολύ από όσο αντέχει.
Αφού
ενδιαφέρεται ο διάβολος, γιατί δεν πηγαίνει να πειράξη την συνείδηση ενός
αναίσθητου ανθρώπου; Αλλά τον αναίσθητο τον κάνει να θεωρή μηδαμινό ένα μεγάλο
σφάλμα του, για να μην έρθη σε συναίσθηση.
Για να σταματήση ο άνθρωπος να κάνη μια
αμαρτία, πρέπει να προσπαθήση να άποφύγη κάθε ερέθισμα πού προκαλεί αυτήν την
αμαρτία.
Ο μέθυσος λ.χ., αν θέλη να βοηθηθή και
να μην ξαναπιή, δεν πρέπει ούτε έξω από ταβέρνα να περάση.
Μικρή προσπάθεια χρειάζεται και καλή
διάθεση, και ο Καλός Θεός θα μας βοηθήση να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες.
Έχει, ας πούμε, κάποιος ένα πάθος.
Το αναγνωρίζει, αγωνίζεται να το κόψη,
μετανοεί, ταπεινώνεται. Η διάθεση πού έχει να κόψη το πάθος του πληροφορεί τον
Θεό και τον βοηθάει. Αλλά, αν δεν καταβάλλη προσπάθεια, για να αλλάξη, και
συνεχίζη να άμαρτάνη, πώς ο Θεός να δώση την Χάρη Του;
Η Χάρις του Θεού δεν έρχεται σε
λανθασμένη κατάσταση, γιατί αυτό δεν βοηθάει τον άνθρωπο.
Αν ήταν έτσι, θα έστελνε ο Θεός την
Χάρη Του και στον διάβολο.
Ο άνθρωπος πού δεν παραμένει στην πτώση
του, στις αμαρτωλές σκέψεις του, αλλά μετανοεί για τα σφάλματα του και
αγωνίζεται να μην αμαρτάνη, δέχεται την Χάρη του Θεού και βοηθιέται.
Όταν όμως δεν υπάρχη μετάνοια και η
αμαρτία θεωρήται μόδα, αυτό είναι δαιμονική κατάσταση.
No comments:
Post a Comment