Saturday, November 12, 2011

Το παράδειγμα των Γονέων


«Από μικρά παιδάκια μας ανέτρεψε με την πίστι του Χρίστου και φύτευε την ευσέβεια στις ψυχές μας. Αυτή την πίστι που μου έδωκε η μητέρα μου και η γιαγιά μου την συνεπλήρωσα αργότερα χωρίς να προσθέσω τίποτα το διαφορετικό από κείνα που μου έβαλαν στην ψυχή μου».
Έτσι ομολογεί και αναγνωρίζει ο Μ. Βασίλειος το ρόλο που έπαιξε η μητέρα του στην ανατροφή του και γι' αυτό όταν μιλούσε αργότερα για καλές μητέρες, που ανέδειξαν καλά παιδιά, έλεγε πως τα παιδιά αυτά ήταν «όμορφα βλαστάρια από ρίζες γερές και δυνατές».
Πολλές φορές γράφει στα βιβλία του ο Άγιος Βασίλειος, για την μητέρα του Εμμέλεια και για την γιαγιά του (μητέρα του πατέρα του) Μακρινή. Για την μητέρα του λέγει, ότι ήτανε πολύ πιστή γυναίκα, «ευσεβέστατη». Ήτανε κόρη μάρτυρος. Ο πατέρας της είχε μαρτυρήσει για την πίστι του Χριστού. Η γιαγιά του, η Μακρινά, είχε διδαχθή τον Χριστιανισμό από τον μεγάλο άγιο της Εκκλησίας μας, Γρηγόριο τον θαυματουργό. (Γρά­φει, λοιπόν, για την μητέρα του ο Άγιος Βασίλειος)

No comments:

Post a Comment