"Αλλά γιατί γεννιέται από παρθένο και αφήνει αβλαβή
την παρθενία αυτής; Διότι όταν παλαιότερα ο διάβολος εξαπάτησε την Εύα ενώ ήταν
παρθένος, γι' αυτό και ο Γαβριήλ έφερε στην Μαριάμ το χαρμόσυνο μήνυμα ενώ αυτή
ήταν παρθένος. Τότε λοιπόν,επειδή η Εύα εξαπατήθηκε, άφησε να βγει από μέσα της
λόγος που έγινε αιτία θανάτου, ενώ η Μαρία, αφού δέχθηκε το χαρμόσυνο μήνυμα, γέννησε
τον Λόγο του Θεού με σάρκα ανθρώπινη που έγινε για εμάς αιτία αιώνιας ζωής.
Ο λόγος της Εύας έδειξε το δέντρο με το οποίο διώχθηκε ο
Αδάμ από τον παράδεισο ενώ ο Λόγος που προήλθε από την παρθένο έδειξε τον
σταυρό με τον οποίο οδήγησε μέσα στον παράδεισο τον ληστή για λογαριασμό του
Αδάμ.
Επειδή λοιπόν δεν πίστευαν οι Έλληνες ούτε οι Ιουδαίοι
ούτε και οι οπαδοί των αιρετικών ότι ο Θεός γέννησε τον Υιό Του κατά τρόπο
άρρευστο και χωρίς καμία μεταβολή, γι' αυτό σήμερα γεννήθηκε από παθητό σώμα
και διατήρησε απαθές το παθητό σώμα για να δείξει ότι όπως ακριβώς γεννήθηκε
από την παρθένο και δεν έβλαψε την παρθενίας της, έτσι και ο Θεός, παραμένοντας
άρρευστη(δηλαδή χωρίς να υποστεί κάποια μεταβολή)και αναλλοίωτη η αγία ουσία
Του, σαν Θεός γέννησε κατά τρόπο θείο Θεό."
Ιωάννου Χρυσοστόμου, Τόμος 35, Εις το Γενέθλιον του
Σ.Η.Ι.Χ, Λόγος Β', Σελ.487, ΕΠΕ, Πατερικαί Εκδόσεις "Γρηγόριος Παλαμάς ".
No comments:
Post a Comment