Γιατί ο Κύριος μας στο όρος Θαβώρ, δεν εκδήλωσε τη Θεία
δόξα Του ενώπιον όλων των μαθητών, παρά μόνον ενώπιον τριών εξ’ αυτών; Πρώτον,
διότι Αυτός ο ίδιος έδωσε τον Νόμο δια στόματος Μωυσή: επί στόματος δύο
μαρτύρων και επί στόματος τριών μαρτύρων, στήσεται παν ρήμα (Δευτερονόμιον
19,15). Επομένως, τρείς μάρτυρες ήταν αρκετοί. Αυτοί οι τρείς μάρτυρες
αντιπροσωπεύουν τις τρείς μεγάλες αρετές. Ο
Πέτρος – την Πίστη, διότι αυτός ήταν ο πρώτος που ομολόγησε την πίστη του
στον Χριστό, ως Υιό του Θεού, ο Ιάκωβος
– την Ελπίδα, διότι αυτός ήταν ο πρώτος ο οποίος με πίστη στην επαγγελία
του Χριστού, έδωσε τη ζωή του για τον Κύριο και ο πρώτος που δολοφονήθηκε από
τους Ιουδαίους, ο Ιωάννης την Αγάπη,
διότι ανέπεσε επί το στήθος του Κυρίου και παρέμεινε μέχρι τέλους κάτω από τον
Σταυρό Του. ...
-------------------------------------------------
Γιατί
μεταμορφώθηκε ο Κύριός μας σ’ ένα όρος
και όχι σε μια πεδιάδα; Για να μας διδάξει δύο αρετές : τη
φιλοπονία και τη θεοφροσύνη, καθότι η ανάβαση στα ύψη απαιτεί κόπο
και, επιπλέον, τα ύψη καθ’ αυτά αντιπροσωπεύουν την ανύψωση της διανοίας μας
στα του Θεού.
Γιατί
μεταμορφώθη νύχτα ο Κύριός μας ;
Διότι η νύχτα είναι πιο κατάλληλη απ’ ότι η ημέρα , για προσευχή και ένθεες
σκέψεις, η νύχτα δε με το σκοτάδι της κρύβει όλη την ομορφιά της γης και
αποκαλύπτει την ομορφιά του έναστρου στερεώματος του ουρανού.
Γιατί
εμφανίστηκαν ο Μωυσής και ο Ηλίας ; Για να εκμηδενίσουν την Ιουδαϊκή πλάνη, ότι τάχα ο Χριστός ήταν ένας εκ
των προφητών- ο Ηλίας ή ο Ιερεμίας ή κάποιος άλλος. Αυτός είναι ο λόγος που ο
Κύριος εμφανίστηκε ως Βασιλεύς υπεράνω των προφητών, αυτός είναι επίσης ο λόγος
που ο Μωυσής και ο Ηλίας εμφανίστηκαν ως διάκονοι Αυτού.
Μέχρι τότε ο Κύριός μας είχε εκδηλώσει πολλάκις τη Θεία
δύναμή Του στους μαθητές Αυτού, όμως , στο όρος Θαβώρ εκδήλωσε τη Θεία φύση
Του. Αυτή η όραση της Θεότητας Του όπως και η ακοή της ουρανίου μαρτυρίας,
βεβαιούσης ότι Αυτός είναι ο Υιός του Θεού, πρέπει να ενίσχυσαν τους μαθητές
τις ημέρες του Πάθους του Κυρίου – εδραιώνοντας μέσα τους μια ακράδαντη πίστη
σ’ Αυτόν και στην τελική νίκη Του.
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς – Ο Πρόλογος της Αχρίδος
(Αύγουστος)
No comments:
Post a Comment