Ἡ κατάπαυση τρικυμίας
Κυριακή Θ’ Ματθαίου.
Η προσευχή του Κυρίου Ιησού στην ησυχία της ερήμου είναι
διδακτική για μας και για τη συνάφειά της: με ό,τι έγινε πριν απ’ αυτήν και με
το ό,τι θα γινόταν στη συνέχεια.
Προτού αποσυρθεί για να προσευχηθεί, ο Κύριος είχε κάνει
το ανήκουστο θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων, τότε που ο Κύριος τάισε πέντε
χιλιάδες άντρες, χώρια από τις γυναίκες και τα παιδιά, με πέντε άρτους και δυο
ψάρια, και περίσσεψαν ακόμα δώδεκα κοφίνια ψωμί.
Η προσευχή που έκανε ο Χριστός κατά μόνας στο όρος μας
παρέχει κι άλλη καθαρή διδαχή. Τα καλά έργα πρέπει να προηγούνται της
προσευχής. Και τότε η προσευχή βοηθά τα καλά έργα. Πρέπει πρώτα να δοκιμάζουμε
την πίστη μας με καλά έργα κι έπειτα να την ομολογήσουμε με λόγια. Η προσευχή
όμως αξίζει μόνο όταν προσευχόμαστε στο Θεό και τον ικετεύουμε να μας βοηθήσει,
προκειμένου να κάνουμε ένα καλό έργο.
Μετά από κάθε καλή πράξη πρέπει να καταφύγουμε στην
προσευχή και να ευχαριστήσουμε το Θεό που μας αξίωσε να κάνουμε ένα καλό έργο.
Και πριν από το καλό έργο όμως πρέπει να προσευχόμαστε και να ζητάμε τη χάρη
του Θεού, τη βοήθεια και τη συγκατάθεσή Του, ώστε το καλό έργο που βρίσκεται
μπροστά μας να γίνει με θεάρεστο τρόπο, τέλειο. Κοντολογίς, κάθε καλό που
έχουμε ή κάνουμε, που ακούμε ή διαβάζουμε – ακόμα και το παραμικρό, χωρίς
εξαίρεση – πρέπει ν’ αποδίδεται στο Θεό, όχι σε μας. Του Θεού είναι η δύναμή
μας, η ευφυΐα μας, η δικαιοσύνη μας. Μπροστά στον Κύριο εμείς είμαστε τίποτα.
(Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Ομιλίες Δ’ – Κυριακοδρόμιο,
Εκδ. Πέτρου Μπότση, 2012)
No comments:
Post a Comment