Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

"ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ"


Γλυκ το κόσμου στήριγμα καλή μου Παναγία,
πο κος τ δέησι τν παιδιν, θνατη Μαρία,
κου κα μς, πο ψώνομε σ’ Εσ τν προσευχή μας,
πο π’ τν πιστ ψυχή μας βγαίνει γι Σ θερμή.
Εχε, Κυρά, στ σκέπη Σου τν πικραμμένη χήρα,
στν πεινασμένο νοιξε, Σύ, σπλαχνικ τ θύρα,
δσε το σκλάβου, Δέσποινα, λεύθερη πατρίδα,
το ναύτη τν λπίδα, πο πλέει στν ξενιτειά.
Ελόγησε τ νείρατα το βρέφους πο κοιμται.
δήγησε τ βήματα τς κόρης πο φοβται.
Στελε· δροσι κι νάπαυσι στο ρρώστου τ κλινάρι,
χε στ θεία Σου χάρι τ μαρα τ φτωχά.
Τ μάννα παρηγόρησε, πού χει παιδ στ ξένα,
κα χύσε μιν κτνά Σου γι τν τυφλό, ΠαρθέναΚράτα
τ γάλα μίαντο το βρέφους πο βυζαίνει,
στρέψε στν οκουμένη τ βλέμμα σπλαχνικό.
Ελόγησε τ δάκρυα, καλή μας Παναγία,
που μ πάθος χύνονται μπροστ στ δυστυχία.
Συχώρεσε καί φώτισε κι κενον πο πλανήθη,
κα χύσε του στ στήθη τν πίστι τ γλυκειά.

πόσπασμα κ το ποιήματος «Προσευχ στν Παναγία»
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ (1957)

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Τό ρωμαΐικον φιλότιμον ἒγινε δουλοπρέπεια!



Τό ρωμαΐικον φιλότιμον μετετράπ ες γραικυλιστικήν φέλειαν ξ αίτίας τς σφαλμένης ψηλς κτιμήσεως καί τς βασίμου μπιστοσύνης το Γραικο ες τόν δυτικόν πολιτισμόν. νεοέλληνας μέ τήν μπιστοσύνην του ες τό νύπαρκτον φιλότιμον τν ξένων χει τήν πνευματική δομή το προδότου. ρκε νά το δοθ εκαιρία νά συνάψ φιλίαν μέ «φιλότιμον φιλέλληνα».

πό πατριωτικόν νθουσιασμόν θα θελήσ νά φελήσ καί νά σώσ τήν λλαδίτσα του καί νά ξασφαλίσ τήν ποστήριξιν το φιλέλληνος τούτου, το τά λέγει λα. λλά ντί νά ποκτήσ ργανον, γίνεται ργανον. Δέν ρκε τούτου, λλά καί πιστεύει κραδάντως τι προδοσία του ατή εναι ψιστός πατριωτισμός.

Ο χοντες σχέσεις μέ τούς Γραικύλους Ερωπαοι καί μερικάνοι βλέπουν σαφς τό φιλότιμον, λλά δυστυχς στη δουλοπρεπ του μορφή, καί τό κλαμβάνουν ρθς ς δουλοπρέπεια δυνάτου καί ς μορφήν φαινομενικς μεγαλοψυχίας. Ες τήν οσίαν Γραικός καί Ρωμός χουν τόν διον φιλότιμον καί πομένως τόν διον ρωισμόν καί τήν διαν νδρείαν. διαφορά μεταξύ των εναι τι Γραικός χει ασθήματα κατωτερότητος ναντι...

τν Ερωπαίων καί μερικάνων, διότι πεδουλώθη πολιτιστικς δεχόμενος τόν Γραικισμόν, ν Ρωμός τοναντίον γνωρίζει τήν νωτερότητα τς Ρωμοσύνης του καί οδέποτε δέχθ νά γίν Γραικύλος ξένου πολιτισμο.

(π.ωάννου Ρωμανίδου, Ρωμοσύνη)

Πῶς προσευχόμεθα;



ν παρακαλούσαμε κάποιον ρχοντα - χι γιά νά μς γλιτώσει τήν ζωή μας, λλά πλά γιά νά μς κάμει κάποια μικρή «καλωσύνη», – δέν θά προσηλώναμε σ’ ατόν τά μάτια μας καί τήν καρδιά μας; Δέν θά «κρεμόμασταν» κυριολεκτικά πό τήν ψη το προσώπου του, μέ ντονη προσοχή, γιά νά εσπράξουμε τήν συγκατάθεσή του στω μέ να νεμα του; Δέν θά τρέμαμε, μήπως κάποιος κατάλληλος δέξιος δικός μας λόγος τόν ρεθίσει καί το κόψει τήν καλή γιά μς διάθεση;
ν βρισκόμαστε σέ κάποιο δικαστήριο καί εχαμε πέναντί μας τόν ντίδικο, καί μες τήν πιό κρίσιμη ρα ρχίζαμε νά βήχουμε, νά φτύνουμε, νά γελμε, νά χασμουριόμαστε νά κοιμόμαστε, τότε, δέν θά σπευδε μέσως γρυπνη κακή διάθεση το ντιπάλου μας νά ξεσηκώσει ναντίον μας τήν αστηρή κρίση το δικαστ
* * *
 Τώρα λοιπόν, πού παρακαλομε τόν Οράνιο Κριτή, τόν λάθητο μάρτυρα λων τν μυστικν τς καρδις μας, καί Τόν κετεύουμε νά μς λυτρώσει πό τόν αώνιο θάνατο – ν παράλληλα χουμε πέναντί μας τόν κακόβουλο καί σκληρό κατήγορό μας διάβολο – δέν θά πρέπει νά ντείνουμε τήν προσοχή καί νά κάνουμε σο μπορομε πιό θερμή τήν προσευχή μας; Δέν θά πρέπει νά παρακαλομε πίμονα τόν Κύριο, νά μς δώσει λεος καί εσπλαχνία;
Τί λέτε; Δέν θά εμαστε καί μες σφαλς νοχοι – καί μάλιστα χι γιά κάποιο λαφρό μάρτημα, λλά γιά μιά πολύ σοβαρή σέβεια - ν, τήν ρα πού στεκόμαστε νώπιον το Θεο, παύουμε νά χουμε τήν ασθηση τς παρουσίας Του καί νιώθουμε σάν νά χουμε μπροστά μας ναν κάποιον, ...τυφλό καί κουφό κροατή;
* * *

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Στους τρεις Ιεράρχες



Υπό
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αντινόης
κ.κ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ

Σύμπασα η ανά τον κόσμο Ορθόδοξος Εκκλησία του Χριστού εορτάζει την μνήμη των τριών μεγάλων Ιεραρχών και Οικουμενικών αυτής Διδασκάλων, Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Μας προσκαλεί, με «ύμνους και ωδές πνευματικές», να υμνήσουμε, να επαινέσουμε και να δοξάσουμε τις αρετές, την σοφία και την αγιότητα  των τριών αυτών αγίων ανδρών. 
Στην εποχή μας γίνεται πολύς λόγος για την εκπαίδευση των νέων.  Πολύς θόρυβος.  Πολλές συζητήσεις.  Διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα προβάλλονται και διεκδικούν πως είναι τα καλλίτερα και τα καταλληλότερα για να εκπαιδεύσουν τους νέους και να τους προάγουν σε σοβαρούς και επιτυχημένους επιστήμονες.  Ο εικοστός αιώνας θεωρείται ως η κατ’ εξοχήν εποχή της εκπαίδευσης.
Και είναι αληθές, ότι η εποχή μας διακρίνεται για την ζωηρότητα της εκπαιδευτικής της κινήσεως, η οποία εμφανίζεται στη σύσταση των σχολείων στα πιο απομεμακρυσμένα χωριά με τους πλέον ολιγάριθμους κατοίκους ως και στις μεγαλύτερες πόλεις με την ίδρυση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στα οποία φοιτούν εκατοντάδες χιλιάδες νέοι για να παρακολουθήσουν μαθήματα της προτιμήσεώς τους και να ειδικευθούν στους κλάδους της επιστήμης της εκλογής τους.
Οι αρχαίοι πρόγονοί μας έλεγαν: «Τη επιμελεία τα πάντα δούλα γίνεται». Γι’ αυτό οι της σοφίας εραστές οφείλουν να εκμεταλλεύονται τον χρόνο των σπουδών τους και να μην τον σπαταλούν σε διασκεδάσεις και απασχολίες ξένες προς τον σκοπό της μόρφωσής τους.  Παράλληλα όμως με την εγκύκλιο μόρφωση τους, οφείλουν να φροντίζουν για την απόκτηση της πνευματικής μόρφωσης και να επιδιώκουν την υγεία της ψυχής και του σώματος, σύμφωνα με το «νους υγιής εν σώματι υγιεί». 

"Τὸ τραγούδι τοῦ βουνοῦ"


Λαμπρός, πανώριος κόσμος, 
κόσμος το βουνο, 
στ γαλαν νεβαίνει
παλάτια τ’ ορανο. 
μπρός! Μ στέρεο πόδι 
ς νεβομε κε, 
πο μς προσμένει ραία 
ζω μαγευτική. 
κε δροσιές, βρυσολες 
κα κρούσταλλα νερ 
κα γελαστς βοσκολες 
σ’ πόσκια δροσερά. 
Ο πέρδικες στ πλάγια 
κι που δενδρ πηγές. 
Γλυκολαλον τ’ ηδόνια 
οράνιες μελδιές.
Λαμπρός, πανώριος κόσμος, 
κόσμος το βουνο, 
πο τν ψυχ νεβάζει 
στ ψη τ’ ορανο.
Στέλιος Σπεράντσας
Αναγνωστικό B' Δημοτικού (1963)

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Κυριακή του Ζακχαίου




Λουκά l9:l-l0
Υπό Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αντινόης κ.κ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ
Ο Υιός και Λόγος του Θεού είχε ένα μοναδικό σκοπό, τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Ο άνθρωπος απομακρυνό-ταν όλο και περισσότε-ρο από την γνώση του αληθινού Θεού και αγωνιούσε να βρει την αλήθεια που θα τον οδηγούσε στη σωτηρία και την επιθυμητή ένωση με τον Δημιουργό του.
Ο νους και η καρδιά του ανθρώπου σκοτίστηκαν από την αμαρτία, και σαν αποτέλεσμα αδυνατούσε να συμμετάσχει στη θέωση, όπως είχε υποσχεθεί ο Όφις μέσα στον Παράδεισο (Γεν. 3: 4-5). Όμως, οι συνέπειες της παρακοής προς την Θεία Εντολή υπήρξαν καταστροφικές για την ανθρωπότητα.
Ο άγιος Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους Επιστολή του μας διδάσκει λέγοντας: «τα γαρ αόρατα αυτού από κτίσεως κόσμου τοις ποιήμασι νοούμενα καθοράται, ή τε αΐδιος αυτού δύναμις και θειότης, εις το είναι αυτούς αναπολογήτους,  διότι γνόντες τον Θεόν ουχ ως Θεόν εδόξασαν ή ευχαρίστησαν, αλλ’ εματαιώθησαν εν τοις διαλογισμοίς αυτών, και εσκοτίσθη η ασύνετος αυτών καρδία· φάσκοντες είναι σοφοί εμωράνθησαν, και ήλλαξαν την δόξαν του αφθάρτου Θεού εν ομοιώματι εικόνος φθαρτού ανθρώπου και πετεινών και τετραπόδων και ερπετών. Διό και παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εν ταις επιθυμίαις των καρδιών αυτών εις ακαθαρσίαν του ατιμάζεσθαι τα σώματα αυτών εν αυτοίς, οίτινες μετήλλαξαν την αλήθειαν του Θεού εν τω ψεύδει, και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα, ός εστιν ευλογητός εις τους αιώνας· Αμήν.» (Ρωμ. l:20-25).
Όλο και περισσότερο ο άνθρωπος δίδει την προσοχή του σε υλικά αγαθά παρά στα πνευματικά, και μέσα στην καρδιά του θέτει την ύλη υπεράνω όλων. Υποδουλώνει  τον εαυτόν του με την ύλη και την εσωτερική επιθυμία για πλούτη και υλικά αγαθά, που τον κάμνουν να είναι άδικος.
Ο άνθρωπος, μεθυσμένος από την πλεονεξία, πάντοτε θέλει όλο και περισσότερα υλικά αγαθά. Τίποτε δεν τον ικανοποιεί. Χρησιμοποιεί κάθε μέσον για να αυξήσει τα υπάρχοντά του με πλήρη αδιαφορία προς τις ανάγκες των συνανθρώπων του. Δεν τον ενδιαφέρει, εάν αδικεί άλλους. Δεν τον ενδιαφέρει το πώς οι άλλοι θα επιζήσουν. Οι κραυγές των γυναικών που καταπιέζει πέφτουν στα κουφά αυτιά του. Αντιμετωπίζοντας τα πεινασμένα πρόσωπα των παιδιών, δεν αισθάνεται τίποτε. Μοναδικός σκοπός του είναι να είναι πλούσιος.

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Ἕτοιμη τυπογραφημένη δήλωση ἄρνησης δωρεᾶς ὀργάνων



 ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΣΔΟΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ-ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
  Γιά τήν διευκόλυνση σων θά ποστείλουν δήλωση ρνησης δωρες ργάνων, παραθέτουμε τοιμο τό ντυπο τς δήλωσης καί τοιμο τυπογραφημένο κείμενο.
Προσπαθήσαμε νά ποκλείσουμε κάθε νδεχόμενο νά «μήν κατανοήσει» τό Κράτος τήν ρνησή μας στή μεταμόσχευση ζωτικν ργάνων ( καί ς δότες καί ς λπτες ), ποία ποτελε ΦΟΝΟ καί ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ!
 Προσοχή:
1. Στήν δεύτερη σειρά το κειμένου στή λέξη: νεκρ (ός ή) καί στήν τρίτη σειρά το κειμένου στή λέξη: ναίσθητ (ος η), φήσαμε τήν κατάληξη κενή, γιά νά συμπληρωθε νάλογα μέ τό φύλο.
2. Τό πλαίσιο το εκονιδίου τς Σημαίας στό πάνω μέρος τς δήλωσης, στήν κτύπωση δέν θά φαίνεται, γιά τήν καλύτερη ασθητική το ντύπου
 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:
Ο δηλώσεις νά ποστέλλονται στή διεύθυνση:
 θνικός ργανισμός Μεταμοσχεύσεων
Τμμα Προώθησης Δωρες στν & ργάνων

ν. Τσόχα 5, 11521 θήνα

ΕΤΟΙΜΗ ΤΥΠΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ pdf

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
1. Θά πρέπει νά πιστοποιηθε τό γνήσιο τς πογραφς σέ Κ.Ε.Π. σέ στυνομικό Τμμα!
2. Νά βγε φωτοτυπία τς δήλωσης καί νά πικυρωθε,
γιά νά χουν δηλών δηλοσα πιστό ντίγραφο στήν κατοχή τους!
3. δήλωση νά ταχυδρομηθε πό ΕΛΤΑ στε νά κρατηθε ποδεικτικό ποστολς,
γιά καλύτερη κατοχύρωση τι στάλη στόν Ε.Ο.Μ. (θνικός ργανισμός Μεταμοσχεύσεων)!
 Καλή πιτυχία. Θεός μαζί μας.
Πηγή:hristospanagia